Производители
Решения за
ακμήπροβληματικό δέρμαАкнеБелези с различен произходВируси и бактерииЕжедневна грижа за кожата на кракатаЕжедневна грижа за кожата на ръцетеЗа мазна и тънка косаЗа фина и тънка косаЗагрубяла кожа, напукани петиИзтощена, третирана косаКожа, която се нуждае от повече еластичностКожа, която се нуждае от подхранванеКожа, която се нуждае от почистванеКожа, която се нуждае от почистванеКожа, която се нуждае от стягане и повече еластичностКожа, която се нуждае от хидратацияКожата на тялотоКомбинирана кожаКосопадЛеки изгарянияНеправилна пигментацияНормална до мазна косаПоддържа нормалното зрениеПодути стъпалаПроблемна кожаПростуда, умораПърви симптоми на раздразнено гърлоПърхотРазширени вениСлънцезащитаСтавни болкиСтрииТретирана и изтощена косаУморена, стресирана кожаУморени крака и стъпалаФизическо претоварванеЦелулитЧувствителен скалпЧувствителна кожаЧувствителност към студа, студени крайници
Има ли диета срещу целулит?
Виж в по-голям размер
14 Май 2019

Всъщност: диета или начин на живот?

Момичета, и без да сме диетолози, всички знаем, че балансираното и здравословното хранене е доказано успешна стратегия за добър външен вид. Нещо повече – за разлика от строгите ограничения и пълното отричане на дадени продукти, то има потенциала да се превърне в режим на живот. Вярваме, че здравословното хранене трябва:

- да е просто и лесно, за да се впише в ежедневието ни неусетно;

- да дава на тялото ни необходимите хранителни вещества, за да се чувстваме и изглеждаме добре;

- да е вкусно, за да се наслаждаваме на храната и да очакваме с радост, а не с тревога или неприязън следващото сядане на масата.

В никакъв случай не отричаме ефективността на кето режима, нисковъглехидратното хранене, 90-дневната диета и др. Те дават доказани резултати за времето, в което се спазват. Именно тук е уловката – ако нямаме изградени навици, за да задържим постигнатата цел, много бързо ще се върнем към първоначалното положение. Това е добре познатият йо-йо ефект, който ни вкарва в порочния кръг на започването на диета, усещането за ограничения, които се потушават от радостта от напредъка, края на диетата, липсата на структура, която води до хаотично хранене, неизбежното връщане към предишния външен вид, обезсърчаване, усещане за загуба на контрол...

Можем да си спестим това, като придобием повече знания за храната и развием добри навици – те ще ни помогнат да избираме правилната храна интуитивно без да усещаме лишения. Ще можем да си позволяваме „прегрешения“ от време на време, защото – да си го кажем честно, момичета – на нас живот без вкусна италианска паста или разкошни десерти ни звучи направо ужасно!

За правилното хранене и митовете и легендите около него ще говорим тепърва, но сега искаме да ви запознаем с някои от храните, които ще окажат благотворно влияние върху фигурата ви и ще ви помогнат в борбата с целулита, както и предотвратяването му в дългосрочен план.

Кои са полезните вещества, които искаме да си набавим?

- Лецитин: той се намира в клетъчните ни мембрани и негова основна роля е да се грижи за здравето на черния дроб и да подпомага регенеративните процеси в кожните тъкани. Допълнителните здравни ползи включват понижаване на „лошия“ холестерол, подобряване на храносмилателния процес, успокояване и хидратация на кожата. Лецитин има в соята, яйцата, телешкия дроб, морските дарове, зелените зеленчуци като брюкселско зеле, спанак и броколи.



- Омега 3 мастните киселини неслучайно са изключително популярна хранителна добавка.
Те имат положителен ефект върху здравето на очите и сърцето, както и върху различни заболявания, свързани с наднормено тегло, например инсулиновата резистентност. Те са и ценен помощник в борбата с целулита, тъй като се борят с възпалителните процеси в тялото и негативните последици от тях. При наличие на възпаление в тялото се наблюдава влошена циркулация, натрупване на лимфна течност и подуване, които правят целулита много по-видим. Омега 3 мастните киселини решават този проблем. За да си ги набавите, консумирайте от по-мазните видове риба (скумрия, сьомга, херинга, сардини), ядки и семена. Ако решите да ги приемате под формата на хранителна добавка, заложете на масло от черен дроб на риба треска.

- Храни с нисък гликемичен индекс. Гликемичният индекс е относително означение на скоростта, с която тялото „преработва“ въглехидратите. Със сигурност сте чували за „бързи“ и „бавни“ въглехидрати – гликемичният индекс е именно разликата между тях. Храните с висок гликемичен индекс предизвикват рязко отделяне на високи нива инсулин. Това изпраща множество сигнали на тялото, но един от тях е спирането на разграждането на мазнините. Сами виждате връзката с борбата срещу целулита. Ако предпочитаме храни с нисък гликемичен индекс, ще успеем да контролираме отделянето на инсулин и няма да стопираме липолитичния процес. Такива храни са пълнозърнестите хляб и паста, повечето плодове, бобовите храни, зеленчуците без скорбяла, сладките картофи...

Определено можем да заключим, че антицелулитната диета е всъщност здравословен, лесен и разнообразен начин на хранене, който със сигурност ще даде положителен резултат в средносрочен и дългосрочен план.

Разбира се, по темата може да се каже още много. Надяваме се с тази статия да сложим началото на една поредица за здравословния начин на живот – не само отвън, но и отвътре.